a

Sed ut perspiciatis unde omnis iste natus error sit voluptatem accusantium natus error sit omnis iste natus error sit voluptatem accusantium.

@2018. Select Theme All Rights Reserved.

top

MiSo Architects

  /  Blog   /  Cum ajungi de la moloz la lumânări parfumate PART 1

Cum ajungi de la moloz la lumânări parfumate PART 1

ETAPELE UNEI AMENAJĂRI INTERIOARE 

Procesul unei amenajări interioare este o călătorie cu multe opriri, presărată cu surprize și peripeții. Implică transformarea unui spațiu atât din punct de vedere estetic, cât și funcțional. De la planificarea inițială până la implementarea finală, fiecare etapă a acestui proces este menită să aducă la viață viziunea arhitectului într-un mod armonios și practic, pornind bineînțeles de la aspirațiile și nevoile clientului și a viitorilor utilizatori ai spațiului.

Deși poate părea simplu la prima impresie, un serviciu complet de design interior presupune un proces extrem de complex, ce implică multe persoane și echipe, ce trebuie să funcționeze împreună precum un ceas elvețian pe parcursul mai multor luni de zile, câteodată chiar ani.

Primim adesea o mulțime de întrebări legate de acest proces și înțelegem perfect că pot exista nelămuriri, mai ales pentru cei care nu sunt familiarizați cu acest domeniu sau care se confruntă pentru prima dată cu provocările unui șantier. Încurajăm aceste întrebări pentru că sunt normale. Așadar, vă vom prezenta în continuare modul în care lucrurile se desfășoară în birourile noastre.

 

Amenajare Birou Miso Architects Brasov

Imagine din biroul MiSo Architects Brașov

  • Punctul zero

Care este primul pas pe care îl faceți când sunteți în căutarea unei echipe de design care să vă ajute în amenajarea apartamentului, casei, biroului, restaurantului sau oricărui spațiu care are nevoie de o viziune artistică, o mână de fier și o voce pregătită să coordoneze un șantier?

Începeți prin a întreba prietenii, familia sau colegii dacă au folosit vreodată servicii de design interior și dacă ar recomanda pe cineva în mod special. Research online. Aceasta poate fi efectuat fie în mod separat, fie în paralel cu căutarea de recomandări. O simplă căutare pe Google despre firmele de top de design interior ar putea oferi exact răspunsul căutat.

Recomandarea noastră este mereu să colaborați cu cineva care vă poate urmări activ lucrarea, pentru că există perioade solicitante când este nevoie ca arhitectul să vină chiar și zilnic pe șantier. Așa cum știți, noi putem oferi servicii complete în cele două orașe în care avem sedii, București și Brașov, precum și în zonele lor limitrofe.

 

Birou MiSo Architects Bucuresti

Imagine din biroul MiSo Architects București

 

După ce ați ales cu cine vreți să discutați, se solicită o cerere de oferta. Pentru noi, aceasta cuprinde câteva informații relevante, precum planuri, imagini cu situația existentă și câteva cuvinte despre ceea ce vă doriți.

 

  • Alegerea echipei de design / Contractarea

La MiSo Architects, primul pas după primirea cererii de ofertă este să trimitem o listă de întrebări pe e-mail. Aceasta ne ajută să înțelegem spațiul și nevoile clientului. Dacă locația este complexă, urmează o întâlnire pentru clarificări. 

Experiența noastră de peste un deceniu arată că discuțiile inițiale și alinierea așteptărilor sunt cruciale pentru un proiect de succes. Astfel, avem toate informațiile necesare pentru a oferi oferta personalizată și orice răspunsuri pentru a clarifica parcursul proiectului. 

 

  • Onboarding

Procesul de design începe cu o înțelegere profundă a nevoilor, preferințelor și stilului de viață al clientului. Astfel, demarăm colaborarea cu o discuție detaliată pe baza unui chestionar complex. Chestionarul ne va plimba împreună prin toate spațiile, pentru a înțelege cât mai bine cum urmează să fie folosite, cum v-ar plăcea să arate și cum v-ați imaginat că vă veți simți.

Discutăm astfel de la necesități de depozitare, cum vă țineți hainele împachetate în dulap, până la obiceiurile de a lua masa, lucruri pe care le colecționați sau hobby-uri care vor solicita spațiul în orice fel. 

Vă recomandăm să vă pregătiți pentru a primi întrebări destul de personale și să împărtășiți cât mai mult din așteptările voastre. Aceste lucruri se vor reflecta într-o utilizare cât mai plăcută și eficientă a viitoarelor spații. De asemenea, este important să ne menționați în această etapă, dacă sunt elemente pe care vreți să le aduceți din vechea locuință, dacă ați achiziționat deja vreun produs sau dacă aveți vreunul anume pe care îl doriți.

Această etapă inițială de cercetare și analiză este esențială pentru a dezvolta concepte și soluții care să răspundă în mod unic cerințelor fiecărui proiect. În plus, ne ajută să venim cu cea mai bună variantă de design.

 

  • Concept, plan mobilare și moodboard

Pe baza informațiilor obținute în etapa anterioară, realizăm planul de mobilare, optimizând spațiul existent. Acesta include aranjamentul optim al pieselor de mobilier pentru a asigura fluxuri eficiente și îndeplinirea funcționalității dorite. 

În paralel, pregătim un moodboard care prezintă o paletă de culori, texturi și elemente decorative propuse, oferindu-vă astfel o imagine asupra direcției și stilului de design al proiectului.

Moodboard pentru un proiect de design interior in lucru

Moodboard pentru un proiect în desfășurare

  • Simulări fotorealiste

Ulterior, utilizând programe specializate, realizăm randările fotorealiste care redau o imagine reală asupra aspectului final al proiectului. Acestea includ detaliile planului de mobilare, finisajele și decorurile propuse, redând întocmai atmosfera dorită. 

Amenajările noastre interioare includ în cea mai mare parte mobilă pe comandă, special gândită pentru fiecare spațiu în parte. Aceasta fiind gândită și modelată special pentru fiecare proiect. 

Zona de zi pentru un proiect de casa

Imagine fotorealistă. Concept pentru un proiect în desfășurare

 

În schimb, piesele de mobilier prefabricate, precum scaunele de dining, de exemplu, provin din biblioteci 3D cu opțiuni limitate. Motiv pentru care acestea pot fi ușor diferite în realitate, dar cu siguranță foarte similare, din punct de vedere al stilului, culorii etc. 

Prezentarea primului set de randări este însoțită de cele mai multe ori de multe emoții pozitive. Scopul nostru fiind să vă surprindem cu idei la care nu v-ați fi gândit altfel. Avem o întâlnire, discutăm în detaliu, solicităm și primim feedback. 

De cele mai multe ori modificările necesare sunt doar la nivel de culori sau texturi. Avem incluse două seturi de ajustări, cât să aveți libertatea de a explora alternative. Această etapă este esențială pentru a ne asigura că designul de interior propus îndeplinește în totalitate așteptările și nevoile voastre. Imaginile realiste fiind utile atât pentru voi, cât și pentru furnizorii și echipele cu care vom colabora mai departe în implementare, pentru că “o imagine face cât o mie de cuvinte”.

 

Imagine Fotorealista a unui dormitor pentru un apartament de trei camere si trei bai

Imagine fotorealistă. Concept pentru proiect The White Peony

 

  • Planșe tehnice

După ce randările sunt cele finale, detaliem conceptul în planșele tehnice necesare fiecărui proiect în parte. De exemplu, planuri de instalații sanitare sau electrice, schițe detaliate de mobilier sau stereotomii de gresie și faianță. 

Aceste specificații includ dimensiunile precise, materialele utilizate, finisajele și alte detalii tehnice necesare pentru implementarea corectă a designului propus. Deși le vom parcurge împreună pentru a discuta eventuale ajustări, scopul acestora este în primul rând de a servi echipelor de șantier în implementare și furnizorilor pentru ofertarea produselor. 

Așa cum veți observa cu siguranță, lucrurile se vor dovedi că sunt mult mai complexe pe parcurs. Proiectul încărcat de detalii relevante va face diferența la finalul proiectului de design interior.

Citește și partea aII-a.