a

Sed ut perspiciatis unde omnis iste natus error sit voluptatem accusantium natus error sit omnis iste natus error sit voluptatem accusantium.

@2018. Select Theme All Rights Reserved.

top

MiSo Architects

  /  Blog   /  Statisticile, viața noastră

Statisticile, viața noastră

O nouă zi aduce cu ea un nou articol, de această dată dedicat detaliilor despre durata unui proiect de amenajare interioară.

Deși cu siguranță îți pare că domeniul în care activăm este unul al creației și imaginației, că suntem niște artiști visători care desenează frumos și apoi se așteaptă ca echipele de șantier să facă magie, vei fi surprins să afli că în spatele acestor procese se află luni de planificare, timesheets, calcule, bugete și la final, statistici.

Pornind de la tipologiile deja identificate de noi, pe care ți le-am detaliat aici, îți vom da astăzi insights despre durata proiectelor de design interior, pornind de la procesul de onboarding, trecând prin cel de proiectare, ofertare și apoi implementare.

Auzim foarte des la începutul unui parteneriat “Vrem sa ne mutăm în 2 luni” sau “până începe școala” sau “până de Crăciun”. Termene pe care de cele mai multe ori le desființăm. Mai bine să fim sincere de la început decât să creăm niște așteptări pe care nu le vom putea îndeplini.

Pentru a înțelege mai bine de ce durează cât durează, o să-ți spun întâi prin ce etape trecem cu proiectul, mai pe scurt – onboarding – proiectare – implementare.

durata unui proiect de design interior pe etape

  • Onboarding – 1 săptămână

Procesul de onboarding include discuții pe cele mai importante aspecte din contract. Acum lămurim eventualele neclarități și detaliem obligațiile și responsabilitățile celor implicați.

Vei vrea să știi la ce te înhami și care sunt “taskurile” și deadline-urile fiecărei părți.

Durează să ne sincronizăm cu timeline-ul fiecăruia, pentru că, așa cum tu ai un job, și noi avem mai multe proiecte în paralel de care să avem grijă.

  • Proiectare – releveu, chestionar & temă de proiect – 1 săptămână

Următorul pas este să măsurăm spațiul cu pricina, să discutăm pe baza unui chestionar detaliat pregătit de noi pe care beneficiarul îl primește și îl completează. Cu această ocazie ne cunoaștem mai bine clientul și stabilim tema de proiect.

  • Proiectare – plan de mobilare & moodboard – 1 săptămână

Procesul de proiectare continuă cu transpunerea în 2D a măsurătorilor efectuate, realizarea unui plan de mobilare/compartimentare ideal pentru spațiul respectiv și a unui moodboard cu materiale, texturi, paletă de culori și forme pe care le propunem, pentru a creea o idee asupra direcției de design. Așteptăm feedbackul, facem eventualele ajustări și apoi avansăm cu proiectul în 3D.

Dacă această etapă nu este tratată cu seriozitate de ambele părți implicate, procesul de lucru la 3D va presupune timp mult investit în modificări, și automat bani în plus. Nu facem modificări la nesfârșit pe concept. Procesul devine confuz după 3-4 și deja ne pierdem ideile principale de la care s-a pornit. Dacă tema de proiect a fost clarificată de la început, schimbările de viziune la 180 de grade nu au ce căuta aici. Pentru inspirație există Pinterest, Instagram și alte platforme/bloguri de design. Nu ai nevoie de un designer doar ca să îți randeze idei pentru că vei plăti prea scump, când ai totul free pe internet.

3D-ul se construiește doar atunci când direcția de design este confirmată de beneficiar.

  • Proiectare – 3D – minim 1 lună în funcție de complexitatea spațiului de amenajat

Cea mai complexă etapă din procesul de proiectare este reprezentată de modelul 3D. Ne străduim să redăm cât mai realist spațiul, cu toate detaliile care includ finisaje, texturi, accesorii și decorațiuni, ținând cont de toate aspectele discutate în etapa anterioară. Astfel, atunci când prezentăm conceptul de design, clientul se simte deja acasă în spațiul proiectat de noi. Imaginile render vs reality sunt cele mai grăitoare și le poți vedea la multe dintre proiectele noastre prezentate pe website. Cu ajutorul lor îți poți da seama că ceea ce proiectăm se realizează, în cele mai multe cazuri, în proporție de 90-100%.

  • Proiectare – prezentare concept & feedback – 2 săptămâni

Prezentarea conceptului are loc în cadrul unei întâlniri la birou, de lungă durată – minim 2h. Detaliem fiecare încăpere din proiect prezentând randări din unghiuri diferite, materiale propuse, texturi, finisaje. Avem pregătite selecții din toate acestea, mostrare și culori, cataloage de la furnizorii cu care colaborăm. Luăm notițe cu ce anume rămâne stabilit și ce ajustări mai sunt de făcut. Realizăm modificările solicitate în cel mai scurt timp și le transmitem în următoarele săptămâni. Odată obținut feedbackul final pe concept, putem avansa la etapa următoare – cea de ofertare/bugetare a proiectului și detalierea planșelor tehnice.

Din acest punct, teoretic, nu se mai schimbă nimic din concept. Practic, pot apărea surprize în șantier care să ne împiedice să implementăm o anumită idee și ne adaptăm din mers, consultându-ne și colaborând îndeaproape cu echipele implicate și beneficiarul. Există soluții pentru orice.

  • Proiectare – planșe tehnice – în paralel cu bugetul

Aceasta este ultima etapă a fazei de proiectare – când se detaliază tot proiectul propus și aprobat, în planșe pe care echipele de execuție să le poată folosi în implementare. Se fac planuri pentru fiecare etapă – electrice, sanitare, termice, pardoseala, plafon (scafe), stereotomii băi (aranjarea plăcilor de ceramică pe pereți și pardoseală astfel încât rosturile să se alinieze corespunzător cu restul pieselor din încăpere), finisaje (detalierea pereților ce urmează să primească finisaje speciale – tapet, vopsea decorativa), planșe tehnice de mobilier pe comanda (detalierea fiecărui corp de mobilier cu compartimentări interioare dorite, benzi led, finisajul ales, feronerie etc.).

  • Implementare – bugetare & accept oferte – 1 lună

În acest moment știm ce avem de făcut, știm cum dorim să arate proiectul implementat și urmează să solicităm oferte pentru toate finisajele, produsele, piesele de mobilier și manoperele necesare. Această etapă de încheie cu un tabel stufos de buget pe care clientul trebuie să îl studieze și să îl aprobe. Unde este nevoie, reofertăm pentru ajustarea costurilor sau înlocuim anumite produse.

În baza planșelor tehnice se solicită unele oferte – în special cea de mobilier custom și cele pentru lastrele de ceramică și tapet pe comandă. Astfel, furnizorul ne poate sfătui cu privire la designul ales și explica eventualele situații speciale.

  • Implementare – lansarea comenzilor – pe parcursul proiectului în etape cheie

Când bugetul este aprobat în întregime putem plasa comenzile la furnizori și rezerva echipele de lucru. Oficial poate începe santierul.

  • Implementare – execuție & urmărire șantier – minim 3 luni în funcție de complexitatea proiectului

După cum vezi, șantierul propriu-zis începe după aproximativ 3 luni de la semnarea contractului. Asta pentru că am testat, și am ajuns la concluzia că procedurile ne ajută în coordonarea proiectelor complete și complexe. Cel mai bine este să avem totul scris “negru pe alb” înainte de a face orice modificări și de a lansa orice comandă. 

Atunci când planșele tehnice sunt corelate cu proiectul aprobat în 3D, lucrurile sunt foarte clare și merg aproape de la sine. Fiecare om din șantier știe ce are de făcut și se poate sfătui, în baza acestor planșe, cu celelalte echipe implicate.

Iar ca să îți las la final o concluzie bazată pe tipologiile de proiect identificate de noi, ai mai jos durata medie a fiecăreia:

  • RENT ME – 4-6 luni – locuință de închiriat care necesită o abordare de tip investiție, adăugând valoare proprietății;

Proiect Antarctica Apartment

  • TRANSFORMER – minim 6 luni – spațiu finisat căruia îi aducem modificări moderate/semnificative (de ex. schimbări de compartimentare și finisaje, modificări instalații);

Zona de dining open space in Bucuresti

Proiect Nomad Apartment

 

  • RESTART – minim 8 luni – locuință veche pe care o refacem complet;

Proiect Gravity Apartment

  • FROM SCRATCH – între 12-24 luni – locuințe în stadii incipiente de construcție, de preferat să preluăm spațiul în faza de “la roșu” pentru a ne coordona conceptul cu echipa de șantier și proiectantul;

Proiect Soul Apartment

La finalul implementării primești un dosar cu proiectul tău complet, din faza de șantier, concept – randări, produse propuse, buget actualizat, contacte ale furnizorilor cu care s-a implementat, iar cireașa de pe tort este ședința foto profesională pe care o facem dacă designul propus a fost respectat în proporție de 90%. 

Acum, dacă te gândești să îți amenajezi locuința și nu numai, ia în calcul etapele de mai sus. Niciun proiect de design interior nu începe direct cu șantierul. Nu spargem nimic până nu avem și pe hârtie confirmarea. 

Așa cum tu ai nevoie de un timp, vizite la furnizori, măsurători și oferte, pentru a lua decizia achiziției unei canapele, așa și noi avem nevoie de un timp de creație, feedback, acord pe buget și pe produsele propuse, pentru a duce proiectul tău spre implementare.

 

Articol: Daniela Marinescu

Citește și ultimul articol: Provocări? Sigur, dar cu stil!